Task’s description | |
Allereerst lezen de studenten een artikel over “Inklusion in deutschen Schulen” – de studenten discussieren daarbij over o.a. der volgende vragen: Wat betekent inclusie, hoe wordt het omgezet op Duitse scholen, wat zijn de voor-/nadelen van inclusie en, nadat ze een tweede artikel gelezen hebben, wat is de stand van zaken omtent “Inklusion” op dit moment. Vervolgens discussieren ze over hun eigen standpunt: zijn ze zelf voorstander of tegenstander van inclusie? Als laatste schrijven de studenten een kort bericht, waarin ze hun mening duidelijk maken en geven elkaar peer-feedback (huiswerk). | |
Specific LOs (Learning Outcomes) and/or goals of the task. | |
– studenten kennen het begrip “inclusie” – studenten kunnen de belangrijkste informatie uit teksten halen (samenvatten) – studenten kunnen verschillende meningen met elkaar vergelijken (voor- / tegenstanders) – studenten kunnen hun eigen mening uiten (op basis van eerder vergaarde kennis + met behulp van de tekst: handige Redemittel) | |
Sequencing the task | |
Before the task | |
– De studenten moeten eerst de tekst over inclusie op Duitse scholen lezen, alvorens zij hun eigen mening duidelijk kunnen maken. | |
During the task | |
– De studenten lezen allereerst de tekst “Wie sinnvoll ist Inklusion in der Schule” – De studenten bespreken in kleingroepen de vragen: Wat is Inklusion, wat zijn de belangrijkste argumenten van de voorstanders? En van de tegenstanders van Inklusion – Vervolgens lezen de studenten de tekst “Wie steht es um Inklusion in deutschen Schulen” – De studenten discussieren over de mate waarin inclusie op Duitse scholen omgezet is: is het effectief? Wat zijn de voordelen? Op welke problemen stuit men? – De studenten schrijven gezamelijk een korte samenvatting van de teksten – Als laatste schrijven de studenten individueel een eigen tekst waarin ze hun mening mbt het thema “Inklusion in deutschen Schulen” duidelijk maken: waarom moeten we inclusie (wel/niet) stimuleren/omzetten/terugdringen. | |
After the task | |
– Aan het eind van het college krijgen de studenten de opdracht mee elkaars schrijfopdracht van feedback te voorzien: hierbij kijken de studenten naar de inhoud (Argumentatie – gebruik van Redemittel/chunks) en naar taal (woordgebruik, zinsbouw) | |
Additional comments | |
Resources: Online articles provided |